Profesjonalne wsparcie we wdrażaniu przepisów ustawy o ekonomii społecznej

Obrazek nagłówkowy

 

Projekt „Profesjonalne wsparcie w zakresie wdrażania przepisów ustawy o ekonomii społecznej”, realizowany w ramach Działania 4.13 Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS).

Celem głównym projektu jest zapewnienie efektywnego systemu wsparcia w zakresie wdrażania przepisów ustawy o ekonomii społecznej w obszarze dotyczącym przyznawania statusu przedsiębiorstwa społecznego, nadzoru nad tymi podmiotami oraz udzielania akredytacji Ośrodkom Wsparcia Ekonomii Społecznej.

Informacje o projekcie:

  • Nr projektu: FERS.04.13-IP.06-0004/23
  • Tytuł projektu: Profesjonalne wsparcie w zakresie wdrażania przepisów ustawy o ekonomii społecznej
  • Nazwa Wnioskodawcy: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej – Departament Ekonomii Społecznej
  • Kwota przyznanego dofinansowania: 23 681 405,00 PLN
  • Kwota całkowita projektu: 23 681 405,00 PLN
  • Data wybrania projektu do dofinansowania: 12.10.2023 r.
  • Okres realizacji projektu: 1.07.2023 – 31.12.2029

Cel  projektu

Celem głównym projektu jest zapewnienie efektywnego systemu wsparcia w zakresie wdrażania przepisów ustawy o ekonomii społecznej w obszarze dotyczącym przyznawania i utraty statusu przedsiębiorstwa społecznego, nadzoru nad tymi podmiotami oraz udzielania akredytacji Ośrodkom Wsparcia Ekonomii Społecznej.

 

Zadania projektu:

Zadanie 1: Wsparcie realizacji zadań wojewody wynikających z ustawy o ekonomii społecznej
w obszarze uzyskiwania i utraty statusu przedsiębiorstwa społecznego oraz nadzoru nad przedsiębiorstwem społecznym.

Zadanie   2:  Wzmocnienie systemu wsparcia w obszarze udzielania akredytacji i statusu OWES.

 

Grupy docelowe projektu

  • Urzędy Wojewódzkie i ich pracownicy realizujący zadania wynikające z ustawy o ekonomii społecznej – Zadanie 1
  • Ośrodki Wsparcia Ekonomii Społecznej (OWES), posiadające akredytację i status OWES – Zadanie 2

 

Działania realizowane w ramach projektu w zakresie partnerstwa (zadanie 1)

  • podnoszenie kompetencji specjalistów ds. ekonomii społecznej zatrudnionych w urzędach wojewódzkich w zakresie wdrażania ustawy o ekonomii społecznej (szkolenia specjalistów
    ds. ekonomii społecznej),
  • opracowanie pakietu dokumentacji wdrożeniowej,
  • wsparcie finansowe i rzeczowe urzędów wojewódzkich (nabycie komputera/laptopa wraz
    z oprogramowaniem oraz dofinansowanie miejsc pracy).

Rezultaty projektu:

  • Liczba pracowników urzędów wojewódzkich, którzy podnieśli kompetencje w zakresie wdrażania ustawy o ekonomii społecznej,
  • Liczba instytucji, których pracownicy skorzystali z Bazy wiedzy dotyczącej obszaru wdrażania przepisów ustawy o ekonomii społecznej,
  • Liczba pakietów rekomendacji, wynikających z raportów, wypracowanych w ramach projektu, które zostaną wdrożone,
  • Liczba pakietów materiałów informacyjnych/edukacyjnych dotyczących procesu udzielania akredytacji i statusu OWES dla szerokiego kręgu interesariuszy,
  • Liczba pakietów materiałów pomocniczych w procesie przyznawania/odbierania i wnioskowania
    o akredytację i status OWES,
  • Liczba osób, które zostały zaangażowane do realizacji zadań wskazanych w ustawie o ekonomii społecznej po projekcie.

 

Partner Wiodący/Lider Projektu: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – Departament Ekonomii Społecznej

Partnerzy Projektu: 16 Urzędów Wojewódzkich.

 

hasztagi: #FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

Informuję o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  • poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej/Departament Wdrażania EFS, ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa,
  • skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub e-puap Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.